Identiteit voor de visie op de toekomst van de provincie.
Visie is in het rood geschreven, zodat de hele naam van deze Brabantse Omgevingsvisie makkelijker te lezen is. Hierdoor komt ook nadruk op visie, wat de intentie van de materialen waar dit logo op komt te staan nog eens extra benadrukt.
Dit beeldmerk is gekozen uit de concepten, omdat hij goed de overgang van heden en toekomst weergeeft, het een goed symbool is voor het verbinden van twee kanten en het naar elkaar toekomen verbeeld.
De kleuren waren al vastgelegd door de identiteit van de Provincie Noord-Brabant, en het beeldmerk moet een makkelijk te tekenen brug zijn. Met deze restricties heb ik een aantal verschillende concepten ontworpen.
Bij het ontwerpen heb ik rekening gehouden met de identiteit en de vlag van Noord-Brabant. Maar uiteindelijk hebben we door beslissingen het vierkant laten vallen, om een meer herkenbare huisstijl te ontwerpen. Toch komen de strakke vormen terug in de tekeningen.
-Als je goed kijkt, weet je ook direct waar het Cisco logo vandaan komt: The Golden Gate bridge (Cisco is de afkorting van San Francisco).
Input bij de aanvraag voor het logo
Bij de uitwerking van het logo en de huisstijl wilden we het vrolijk en uniek maken. Hierdoor valt het project op tussen alle projecten binnen de provincie, wat een noodzaak is voor dit belangrijke project.
Waterverf wordt geassocieerd met concepten, snelle schetsen en impressies. Precies de associaties die we nodig hebben bij deze identiteit. De visie wordt in waterkleuren geschetst.
De spetters zijn aan 1 kant een "splatter", en aan de andere kant een "blob". De kleuren versterken dat verschil nog meer, waarmee ook weer een
Het logo is een voorstelling ontworpen voor heden en toekomst, maar ook voor de keuzes die gemaakt moeten worden. In de tekeningen voor de dilemma’s komt dit mooi tot zijn recht.
We hebben voor alle verwachtte uitingsvormen voorbeelden gemaakt, om de interne designers op weg te helpen. Deze voldoen ook aan de huisstijleisen (zoals het verplichte Noord-Brabant logo en de vormgeving van detitelvermelding op de voorkant).
Hier een voorbeeld van de powerpoint:
Enkele van de tekeningen die de visie ondersteunen. Ze zijn zo vormgegeven dat ze geheel of delen gebruikt kunnen worden in alle uitingsvormen die nog gaan komen.
Als eerste document is het verkenningsdocument opgemaakt. Hierbij het resultaat:
Too Many Words is ook nieuwsgierig naar u.
[javascript protected email address]
Liever bellen?
Lees meer op Linkedin.
of volg Too Many Words op Twitter.