Kijk uit! Veel tekst! We zouden hier graag een infographic van maken, en dat beloven we plechtig direct te doen nadat we klaar zijn met uw opdracht.

Infographic laten maken

U wilt een infographic laten maken? Ik kom graag langs om u mijn werkwijze duidelijk te maken in een persoonlijk gesprek, maar op deze pagina vindt u alvast de belangrijkste informatie. U kunt mijn werkwijze vinden, een inschatting van kosten maken en de vragen bekijken die u veel tijd kunnen besparen.

Werkwijze infographic laten maken

Doelgroep en boodschap

Tijdens een kennismaking zorgen we dat de doelgroep en het doel van de infographic duidelijk worden en bepalen we welke manier van publiceren het meest effectief is. Dit doen we aan de hand van deze lijst vragen. Op basis van de geformuleerde doelstellingen krijgt u een vrijblijvend voorstel voor uitvoering van de opdracht met daarin de beoogde planning.

Verhaal en data

Zodra u de offerte accepteert, gaan wij met uw input het verhaal achter de infographic uitwerken: Wat willen we vertellen, hoe willen we dat brengen en met welke data gaan we uw verhaal ondersteunen?

Ontwerp van de infographic

Wanneer het verhaal helder is afgebakend bepalen we het design voor de infographic, welke de boodschap zo optimaal mogelijk weergeeft. Na goedkeuring van het concept wordt de infographic uitgewerkt. Gedurende de uitwerking vind afstemming met u plaats om ervoor te zorgen dat het eindresultaat volledig aansluit bij uw wensen.

Tijd

Oplevering duurt 1 tot 6 weken na goedkeuring van de offerte, afhankelijk van o.a. uw feedbacksnelheid en de complexiteit.

Promotie

Uw infographic als poster, boek, digitaal of een van de andere mogelijkheden? Wij helpen u graag met een goede strategie, zodat uw infographic de aandacht krijgt die deze verdient.

Machiel [designer Too Many Words] is helder, intelligent en grafisch creatief. Hij is bereid om te leren. Hij maakt mooie kaarten, ingewikkelde infographics en prachtige websites.
Stichting NatuurMedia

Kosten

De prijs kan erg verschillen per infographic, maar de basisprijs voor een infographics is vanaf € 1999,-.

Let op; sommige kleine gegevensweergaves zijn geen infographics en kunnen goedkoper zijn.

Onze offertes zijn altijd tot en met aanlevering van gebruiksklare bestanden en eventueel losse elementen om te gebruiken voor presentaties en publicaties. Zo maakt u maximaal gebruik van uw infographic.

Kijk voor meer informatie in de Algemene Voorwaarden.

Goede en snelle bereikbaarheid & een grote flexibiliteit, waardoor geen enkele vraag als ‘dom’ of ‘lastig’ werd ervaren. Voor ondernemers die wel weten wàt ze willen maar niet hoe het kàn, zijn dat fijne eigenschappen.
Uitgeverij Narratio

Waarom voor Too Many Words kiezen?

Vind u het werk op deze website aansprekend? Wilt u uw geld aan een goed product besteden? Wilt u niet betalen voor elke nageleverde kleine service?
En het meest belangrijk: wilt u een infographic die uw doelen haalt? Ik daag u dan uit een beter alternatief te vinden voor Too Many Words!

Essentiële vragen.

Onderstaande vragen maken voor ons duidelijk wat uw wensen en ideeën zijn. De informatie kan vervolgens efficiënt worden omgezet in een effectieve infographic met een bijbehorend communicatieplan.

  1. Voor wie?
    Waarom wilt u juist deze groep mensen bereiken en waarom verwacht u dat ze geïnteresseerd zijn in uw infographic?

  2. Wat is het doel?
    Wat willen we dat mensen doen, nadat ze de infographic hebben gezien? Soms willen we mensen alleen maar informeren, maar vaak willen we dat de infographic ook tot actie leidt.

  3. Wat is de boodschap?
    Waarom zouden mensen geïnteresseerd zijn? We kijken naar raakvlakken met uw doelgroep en hoe we het beste op in kunnen haken op hun interesses.

  4. Hoe willen we dit bereiken?
    Waar gaan mensen de infographic tegenkomen en welke mogelijkheden hebben ze dan om tot actie over te gaan?

  5. Welke gegevens hebben we nodig?
    Hoe zien de benodigde gegevens eruit en in welke elementen en categorieën kunnen we ze rangschikken? Welke gegevens zijn er al? Ondersteunen de aanwezige gegevens de boodschap of moeten we meer onderzoek doen?

    Grofweg valt informatie voor een infographic in drie categorieën te verdelen: kwantitatieve data (cijfers), kwalitatieve data (stappen, onderdelen), en procesbeschrijving. Goed om in het achterhoofd te houden.

  6. Middelen
    Welke eisen stelt de manier waarop uw uw infographic gaat presenteren. Denk aan bijvoorbeeld de grootte van het papier of omringende elementen. Wordt het een poster, of publiceren we op het web? Moeten we hem achteraf nog in elementen verdelen die u makkelijk in een presentatie kan zetten? Online kan u hem ook nog interactief maken of animeren.

  7. Design en huisstijl
    Wat zijn uw wensen en eisen voor het design. Hoe wilt u dat de infographic eruit ziet? Hoe vergroten we de herkenbaarheid van uw organisatie in de infographic (bijvoorbeeld door uw huisstijl te integreren)? Welke stijl lijkt u aansprekend? Heeft u een voorbeeld? [Geen idee? Kijk eens hier rond: Behance.net]

  8. Tijdsplanning
    Welke deadline hebben jullie in gedachten? Kunnen we nog inspelen op bepaalde events, om meer aandacht te creëren op bv. social media?

Tijdens een eerste gesprek gaan we samen op deze vragen in, zodat u een goed inzicht krijgt in de mogelijkheden en wat er past bij uw wensen.

Bedankt voor uw aandacht!

Too Many Words is ook nieuwsgierig naar u.

[javascript protected email address]


Liever bellen?

+31 6 19 68 34 09

Lees meer op Linkedin.
of
volg Too Many Words op Twitter.